2021年1月1日金曜日

2021年1月1日〜Jan 1, 2021

 


明けましておめでとうございます

昨年は新型コロナウィルスが猛威をふるい、新しい生活様式を迫られた一年になりました。そのまま新しい年を迎えることになりましたが、ワクチンが効果を発揮しコロナ禍が終息していくことを願うばかりです。

初日の出に輝くナンテンの実を撮ってみました。ナンテンは難(=災いや不幸)を転ずると読み縁起のよい植物とされています。今年はコロナ転じて福が来ますように。

A Happy New Year !

Last year was a year when the new coronavirus raged and forced a new lifestyle. We are entering a new year as it is, but I just hope that the vaccine will be effective and the corona illness will end.

The picture is  the nandina fruit shining at the first sunrise of the year. Nandina is considered to be an auspicious plant when it turns through difficulties (= disasters and misfortunes). May the corona turn and good fortune come this year.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...