2021年1月12日火曜日

2021年1月12日~Jan 12, 2021

 


 今日はお昼前から雨になりました。雨間をついて名残の紅葉の小枝についた雫とそれに写り込む紅葉を撮ってみました。雫は、中に写りこみがある場合は、その写りこみにピントをあわせます。写りこみがない場合は、形の良い雫を選び、雫の表面にピントをあわせます。

    It started raining before noon today. After the rain, I took a picture of the drops on the twigs of the autumn leaves and the autumn leaves reflected in them. If there is a reflection in the drop, focus on the reflection. If there is no reflection, select a drop with a good shape and focus on the surface of the drop.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...