2021年1月26日火曜日

2021年1月26日~Jan 26, 2021


 「輝き」
- Morning glow -

 山茶花の花びらに先日の雨の名残。朝日にキラキラ輝いていました。マクロはピント合わせも大変ですが、手ブレを防ぐのも大切なポイントです。ピント位置や構図を確認しやすくなります。経験的に、シャッターを切る時は、息を止めるより少しずつ息を吐くほうがブレが少なくなります。また、肩の力は抜き、両手でレンズ・カメラを挟み込むように力を入れると安定するようです。

    There was a remnant of the rain the other day on the petals of the sasanqua.  It was shining in the morning sun. It is difficult to focus on macro shooting, but it is also important to prevent camera shake. It makes it easier to check the focus and composition. My experience shows that when you release the shutter, it is less blurry to exhale little by little than to hold your breath. Also, relax your shoulders and try to pinch the camera and lens with both hands to stabilize it.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...