2021年4月1日木曜日

2021年4月1日~April 1, 2021

 


「しなやかに」
- Supple -

 紫色の小さな花が可愛いマツバウンランです。北米原産の帰化植物(園芸用かなにかの目的で輸入されたものが自生したもの)のようですが、庭に生えると雑草です(笑)。背景の(これも雑草ですが)緑とのバランスを考えながらしなやかに強靭なこの花を演出してみました。

     This is a pineapple orchid with lovely small purple flowers. It seems to be a naturalized plant native to North America (imported for horticultural purposes or something, but now growing wild), but when it grows in the garden, it is a weed (:-p). I tried to produce this flexible and strong flower while considering the balance with the greenery in the background (which is also a weed).

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...