2021年5月31日月曜日

2021年5月31日~May 51, 2021

 


「あこがれ」
- longing -

 ガーベラの花の間に小さく紫色の花が咲いていました。カンパニュラ・アルペンブルーという園芸種の花に似ているのですが、シベの形が違うのとそもそも大きさが違います。カンパニュラ・アルペンブルーは2~3cmくらいの花を咲かせるようですが、これは1cmに満たない。引き続き花の名前は調べたいと思います。
 黄色が鮮烈なガーベラの中にあって、小さな青が印象的でしたので一枚。ガーベラの花の鮮烈さを和らげるために前ボケで重ねてみました。

     A small purple flower was blooming among the gerbera flowers. It resembled the flowers of a horticultural species called Campanula Alpine Blue, but the shape of the stamen was different and the size was different in the first place. The Campanula Alpine Blue seems to have flowers of about 2-3 cm, but this one is less than 1 cm. I would like to continue researching the name of the flower.
 I took a picture of this one because the small blue color was impressive in the midst of the intense yellow of the gerbera. I overlaid them with a front bokeh to soften the intensity of the gerbera flowers.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...