2021年9月18日土曜日

2021年9月18日~Sep 18, 2021

 


「再生」
- reborn -

 東シナ海で衰えるはずだった台風が再び蘇って列島を横断していきました。温暖化の影響でしょうか?北上してきてもなかなか衰えないですね。ヒマワリもメインの大きな花は種を付けて花としては終わりましたが、脇から小さな花がいくつも咲きはじめました。台風の再生は歓迎できませんが、こちらの再生は歓迎です。台風は夜明け前から激しく雨を降らせ、小さなヒマワリの花に一滴の水滴を残してきました。

 The typhoon that was supposed to fade in the East China Sea has revived again and crossed the Japanese archipelago. Is this an effect of global warming? Even when they come north, they don't fade easily. The main large flowers of the sunflowers have gone to seed and are no longer in flower, but a number of smaller flowers have begun to bloom from the sides. I don't welcome the rebirth of the typhoon, but I do welcome the rebirth of this one. The typhoon started raining heavily before dawn, leaving a drop of water on the small sunflower flower.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月7日~May 7, 2024

  - 羽ばたき - 朝から強い雨。 屋外での撮影は諦めて、頂いた鉢植えがあったのでそれをお題にする。 薄くピンクかかった白ベースのセッコクの花です。 窓際に持っていって自然光で撮影するも、流石に光量が足りないのでLEDライトで足すことに。 意外と花に影ができるので、LEDライト...