2022年3月8日火曜日

2022年3月8日~March 8, 2022

 


- Refreshingly spreading shape -

TAMRON SP 90mm F/2.8 MACRO using 31mm Extension Tube on hand
Shutter Speed = 1/400 sec, ISO = 640, AE = 1.00, 
Color temperature = 3750K

スイセンの少し引いた写真は何枚かUPしたので、今日のテーマというか課題はスイセンのクローズアップにしました。
花を中心に撮りましたが、今日の一枚はこちら。
スイセンの花が茎についている付け根の部分です。
付け根の部分は花の影になっていて、そこに露出を合わせることでハイキーな爽やかな画になりました。

I have already uploaded several photos of daffodils slightly pulled back, so today's theme, or rather, subject, was a close-up of a daffodil.
I took pictures mainly of the flowers, but here is today's shot.
This is the base of the daffodil flower where it attaches to the stem.
The base of the daffodil is in the shadow of the flower, and by matching the exposure to that area, I was able to create a high key, refreshing image.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...