2022年6月10日金曜日

2022年6月10日~June 10, 2022

 


- Descent of the Gods -

TAMRON SP 180mm F/3.5 MACRO using 31mm Extension Tube on monopod
Shutter Speed = 1/640 sec, ISO = 320, AE = +/-0, 
Color temperature = 4000K

今日午前中は、雨が降ったり、日差しが出てきたりと不安定な天候でした。
ムクゲの花が咲きました。
花びらに残った雨の水滴を撮っていたのですが、うちにあるムクゲは八重咲き、どうも形が定まっていないので苦手な被写体です。
結局、葉の上に溜まった水が丁度出てきた日差しに輝いてきたのでそちらを一枚。
光る暈けに神々しさを感じたのでこんなタイトルにしてみました。

The weather was unstable this morning, with rain and sunshine.
Mukuge flowers have bloomed.
I was taking pictures of the rainwater droplets left on the petals, but the mukuge we have is a double flower, which is not my favorite subject because its shape is not well-defined.
In the end, the water that had accumulated on the leaves shone in the sunlight that had just emerged, so I took this shot.
I felt a sense of divinity in the shining dappled light, so I titled this shot as above.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...