2022年6月24日金曜日

2022年6月24日~June 24, 2022

 


- Wind blowing over the plateau -

TAMRON SP AF90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 on hand
Shutter Speed = 1/500 sec, ISO = 200, AE = +/-0, 
Color temperature = 3900K

今日は都会の暑さを逃れて高原へ行ってきました。
気候は快適でした。
マクロ撮影の大敵は風ですが、その風が強い。
被写体がファインダーの外へ飛ばされてしまい、ピントどころかフレーミングさへままならぬ状況でした。
物陰で風が弱い所を探してなんとか一枚。
アマドコロという釣り鐘のような可憐な花を咲かす植物の葉です。
葉の形はギボウシに似ていますが、葉の付き方が違いました。
その違いを画にしてみたつもり。

Today I escaped the heat of the city and went to the highlands.
The climate was pleasant.
The wind is the worst enemy of macro photography, and it was very strong.
The wind was so strong that the subject was blown out of the viewfinder, making it difficult to frame, let alone focus on the subject.
I managed to find a place in the shade where the wind was light and managed to get a shot.
This is a leaf of a pretty bell-shaped flowering plant called amadokoro.
The shape of the leaf is similar to that of a gibboushi, but the way the leaf is attached is different.
I tried to capture the difference in this picture.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...