2022年6月29日水曜日

2022年6月29日~June 29, 2022

 


- The day I left -

TAMRON SP 180mm F/3.5 MACRO using 31mm Extension Tube on monopod
Shutter Speed = 1/500 sec, ISO = 100, AE = -1.00, 
Color temperature = 5150K

梅雨が明けたと思ったら、猛暑の夏がやって来ました。
朝から日差しが強く、アサガオの花は次々にしぼんでしまいます。
その中にショウリョウバッタの幼虫を見つけました。
強い日差しを避けるでもなくじっとしていましたから、日差しを受けて体温が上がるのを待っていたのかもしれません。
こちらは長時間日差しの中にいたら干上がってしまいかねないので、早々に引き上げです。

Just when we thought the rainy season was over, the extremely hot summer arrived.
The morning sun was so strong that the morning glory flowers were shriveling up one after another.
Among the flowers, I found a larva of a grasshopper.
It was staying still without avoiding the strong sunlight, so it might have been waiting for its body temperature to rise in the sunlight.
I had to pull them out as soon as possible because they might dry up if they stay in the sun for a long time.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...