2022年6月4日土曜日

2022年6月4日~June 4, 2022

 


- supersonic aircraft -

TAMRON SP 180mm F/3.5 MACRO using 31mm Extension Tube on monopod
Shutter Speed = 1/200 sec, ISO = 200, AE = +/-0, 
Color temperature = 3050K

今日のお題はいつもの観葉植物(ユッカ)にしてみました。
植物の一番中央、数枚の葉がまとまって付いているところを真上から狙った一枚です。
日差しは写真の左上あたりから差していました。
葉が若いうちは葉の表面に産毛がたくさん生えていて、それに光が散乱すると発光しているかのように暈けてくれます。

Today's subject was the usual houseplant (yucca).
This is a shot taken from directly above the center of the plant, where several leaves are clustered together.
The sun was shining from the upper left corner of the photo.
When the leaves are young, they have a lot of hairs on their surface, and when the light is scattered by the hairs, it makes the plant look as if it is luminous.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...