2022年11月10日木曜日

2022年11月10日~Nov 10, 2022


- 深淵 -

TAMRON SP 180mm F/3.5 MACRO using 31mm Extension Tube on monopod
Shutter Speed = 1/500 sec, ISO = 800, AE = +/-0, 
Color temperature = 3700K

これも久しぶりに近くの緑地公園にでかけました。
ここの温室には「アイチアカ」というリュウゼツランの園芸種があります。
全体が、紅色をしており、若い葉は蛍光色を帯びています。
蛍光を発するのは、葉の表面に細かな毛が生えいていることの効果かと思いますが、マクロレンズで覗くと、この細かな毛による暈けが面白い造形を見せてくれます。
葉に日差しが差し込んでいるところを狙ってみました。
ピンク色に輝いているところに、弱い日差しがあたっています。

It has been a while since I went to the nearby Green Park.
In the greenhouse here, there is a horticultural species of agave called "Aichika.
The entire plant is red, and the young leaves are fluorescent.
The fluorescence is probably due to the fine hairs on the surface of the leaves, and when viewed through a macro lens, the fine hairs create interesting shapes.
I tried to capture the sunlight shining on the leaves.
The weak sunlight shining on the pinkish leaves.


 

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...