2022年11月11日金曜日

2022年11月11日~Nov 11, 2022

 


- opening your eyes -

TAMRON SP 180mm F/3.5 MACRO using 31mm Extension Tube on monopod
Shutter Speed = 1/3200 sec, ISO = 200, AE = 1.00, 
Color temperature = 4200K

朝の水撒きの水滴狙いで、フラワーガーデンへ。
太陽の動きに合わせて、朝日が差し込んでいる場所をめぐりながら撮った中の一枚です。
黄色の小さな花の上に水が溜まり、日差しにキラキラしています。
白トビに注意しながら、黄色を出すために露出をプラス補正。
手前に一つ花を置き、奥の花にピントを合わせました。
手前の花の上にある水滴の輝きが、面白い形の暈けになりました。

I went to the flower garden to aim for the water droplets from the morning watering.
This is one of the shots I took as I went around the area where the sun was moving and the morning sun was shining through.
The water pools over the small yellow flowers and sparkles in the sunlight.
I corrected the exposure to bring out the yellow color while paying attention to the white out.
One flower was placed in the foreground and the flower in the back was in focus.
The sparkle of the water droplets on the flower in the foreground created an interesting shape of boke.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...