2022年11月13日日曜日

2022年11月13日~Nov 13, 2022

 


- Melting -

TAMRON SP 180mm F/3.5 MACRO using 31mm Extension Tube on monopod
Shutter Speed = 1/1000 sec, ISO = 400, AE = 1.00, 
Color temperature = 4700K

花が融けていくような造形を表現したくて色々試行錯誤してみました。
2つ並んで咲いている花のうち、手前の花は暈し、後ろ(奥)の花にピントを合わせるのが基本形です。
前の花の暈けが花が融けてできたかのように撮れたら成功です。
2つの花の距離は、ほぼ隣接して咲いているくらいが良さそうです。
それ以上離れると暈けが薄くなって、後ろの花が透けて見えてしまうこともわかりました。
10ショットくらい撮ってベストがこれ。
もう少し前の暈けがほしい感じです。

I tried various ways to express the shape of the flowers as if they were melting.
The basic form is to focus on the flower in the back while dazing the flower in the foreground.
If the front flower looks as if it has melted, the shot is a success.
The distance between the two flowers should be such that they are almost next to each other.
If the flowers are further apart, the v vignetting will fade and the flower in the background will show through.
I took about 10 shots and this is the best one.
I would like to have a little more vertigo in front of the flowers.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...