2021年1月14日木曜日

2021年1月14日~Jan 14, 2021

 


 今日も日頃の運動不足を補うため歩いて50分程の緑地公園へ行ってきました。マクロ撮影の基本は「とにかくカメラを向けてみる」と紹介しましたが、今日もそれを実感しました。休憩に腰掛けたテーブルが鉄格子でできていて逆光に輝いている。マクロレンズで覗いたらどうなるかカメラを向けてみると面白いパターンがいくつも浮かび上がってきました。作品まで持ち上げるにはもう少し時間がかかりそうですが、また、面白い被写体を見つけられました。

    I went to Green Park for about 50 minutes on foot to make up for my lack of exercise.  I introduced the basics of macro photography as "just point the camera at it," and realized that today as well. When I sat for a break on the table, which is made of iron bars, I found it shining against the sun.  What happens when I look through a macro lens? When I point the camera at it, a number of interesting patterns emerge. It will take a little longer to get to the level of the work, but I also found an interesting subject.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...