2021年1月18日月曜日

2021年1月18日~Jan 18, 2021


  転がっていた瓶を撮ってみました。窓から差し込んでくる日の光と瓶の位置を調整し、ファインダーを覗きながらなんとなくの形を造りました。ハイライトの部分が飛んでしまわないように露出補正をアンダーに持っていくのがポイントのひとつ。また、ピントをどこに持っていくかもポイントです。ピントは固定したまま、ファインダーを覗きながらカメラを前後左右に振りながら形を探ります。

    I took a picture of the bottle lying on the floor. I adjusted the position of the bottle and the sunlight coming in through the window, and made some shape while looking through the viewfinder. One of the points is to bring the exposure compensation underexposure so that the highlight part does not become overexposed. Another point is where to bring the focus. With the focus fixed, look through the viewfinder and swing the camera back and forth and left and right to explore the shape.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...