2021年1月24日日曜日

2021年1月24日~Jan 24, 2021


 「再生」
- Regeneration -

 今日で3日連続雨です。縮れていた枯れ葉が雨に濡れて元の姿を取り戻しました。2月に予約していた温泉旅館から、とりあえず2月いっぱい休業する旨連絡が来ました。3月には営業再開したい、とのことでしたが。この雨、ついでにコロナウィルスも洗い流してくれないかなぁ。

    It has been raining for the last three days today. The curly dead leaves got wet in the rain and regained their original appearance. The hot spring inn which I had reserved in February contacted me that the inn will be closed for the time being in February. They said that they would like to resume business in March. I wonder if this rain will wash away the coronavirus as well.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月2日~May 5, 2024

  - 風 - グラジオラスが今満開ですが、この植物は花より茎が面白い。 今日は朝から用事があって、カメラを手にできたのは夕方。 西に傾いた日の光を浴びて、その茎(花の付け根にあたる部分)が輝いている様を花をボケに使って切り取ってみました。 ピントを付け根辺りに合わせています。 ...