2021年1月8日金曜日

2021年1月8日~Jan 8, 2021

 


 今朝はこの冬初の氷点下になりました。朝日がさしてきたところで早速小鳥の水飲み場に張った氷を撮りました。氷はPLフィルターを通して撮影するとカラフルに発光します。氷が光るわけではなく、氷の表面で反射した光が波長によって偏光度が異なり、PLフィルターを通して見ると色がついて見えるようです。

    This morning it was below freezing for the first time this winter. When the morning sun came, I immediately took a picture of the ice on the small bird's drinking fountain. Ice glows colorfully when taken through a PL filter. The ice does not shine, and the light reflected on the surface of the ice has different degrees of polarization depending on the wavelength, and it seems that it looks colored when viewed through a PL filter.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...