2021年1月7日木曜日

2021年1月7日~Jan 7, 2021


  朝方はどんよりと曇り寒く暗いスタートでしたが、8時を過ぎて日が差してきたのでいつもの山茶花を撮ってみました。今回はアクセントに花びらを入れてみました。

  マクロ撮影時に気をつけたいポイントのひとつにシャッタースピードがあります。マクロ撮影は小さいものを大きく撮るため、手ブレしやすく、また、屋外では風による被写体のブレも普通のレンズでの撮影より大きく写ります。これらのブレを防ぐためシャッタースピードは1/1000秒を目安にします。なので曇りの日など光量が少ない時、日陰のところなど暗いところは苦手なレンズです。

    It was a cloudy, cold and dark start in the morning, but the sun was shining after 8 o'clock. So, I took a picture of the usual sasanqua flowers. At this time, petals are added as an accent.

    The shutter speed is one of the points to keep in mind when shooting with the macro lens. Macro photography is easy to shake because small objects are taken large, and the subject blur due to the wind, especially outdoors, is also larger than when shooting with a normal lens. To prevent these blurs, the shutter speed should be 1/1000 second. Therefore, it is not good for dark places such as shaded areas when the amount of light is low such as cloudy days.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...