2021年4月17日土曜日

2021年4月17日~April 17, 2021

 


「夢にかける想い」
- Thoughts on a Dream -

 雨の一日になりました。ムスカリの上に乗っかった水滴を狙ってみました。
 さて、ここで訂正です。以前、雨対策としてお手製のレンズ・カメラカバーの作り方を紹介しました。カバーを止めるのにマスキングテープを使いましたが、以外と水に弱いことがわかりました。フード側2箇所はダブルクリップ等で物理的に止めるほうが確実です。ただし、広角レンズではレンズの視界にクリップが入ってきてしまうのでクリップは使えません。マスキングテープの貼り方にも工夫が必要のようです。今後の研究要です。

    It was a rainy day. I tried to capture the water droplets on the muscari.
    Now, here is a correction. In the past, I introduced how to make a homemade lens/camera cover to protect against rain. I used masking tape to hold the cover in place, but it turned out to be more vulnerable to water than I thought. It is better to physically fasten the two hoods with double clips or the like. However, with a wide-angle lens, you cannot use a clip because the clip will come into the field of view of the lens. It seems that the method of applying the masking tape also needs to be devised. Further research is needed.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...