2021年4月20日火曜日

2021年4月20日〜April 20, 2021

 


「談笑」
- friendly talk -

 今日、明日と阿智村に来ています。ムスカリの近くにスイセンが咲いていました。このふたつの花が同時に咲くのは阿智村らしいのかな?あまり平地で見かけた記憶がありません。ひだまりの中おしゃべりをしているような雰囲気でまとめてみました。

    I am in Achi village today and tomorrow. Daffodils were in bloom near the muscari. I wonder if it is typical for Achi village to have these two flowers blooming at the same time. I don't remember seeing many of them on the plains. I tried to put them together in an atmosphere as if they were chatting in the sunshine.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...