2021年4月21日水曜日

2021年4月21日〜April 21, 2021

 


「夏の香り」
- Feeling of summer -

 近くの土手にオオイヌノフグリが咲いていました。一般的には雑草と呼ばれる植物ですが青く可愛らしい花が咲きます。今日は初夏のような日になるようです。露出をプラス補正し、青い花を散りばめて夏の雰囲気を表現してみました。

 On a nearby bank, I found a giant dogtooth violet. It is a plant that is generally called a weed, but it has lovely blue flowers. Today's forecast is for an early summer-like day. I adjusted the exposure to a positive value and scattered the blue flowers to express the summer atmosphere.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...