2021年4月22日木曜日

2021年4月22日~April 22, 2021

 


「おとめ心」
- feeling shy -

 昨年の12月に植えた薔薇が咲きました。まだまだ木が若いので二輪だけ花を付けました。買ったとき木につけられていたタグによればもうすこしピンクの強い色の花がつくはずなんですが、ピンクというよりベージュに近い色をしています。土壌の質にもよるのかな?自分の影を利用(手前に影を落として奥側のボケを明るく強調)して恥じらい感を演出してみました。

     The rose I planted in last December has bloomed. The tree is still young, so only two flowers were bloomed. According to the tag that was attached to the tree when I bought it, the flowers should be a little more pink, but they are more beige than pink. I wonder if it depends on the quality of the soil? I tried to produce a sense of embarrassment by using my shadow (casting a shadow in the foreground and emphasizing the bright blur in the background).

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...