2021年5月11日火曜日

2021年5月11日~May 11, 2021

 


「明日を夢見て」
- Dreaming of tomorrow -

 道端に咲いていたヒナゲシの花を撮ってみました。ヒナゲシの花は独特のシベを持っています。このシベを主役にしてみました。シベはストレートに撮ると強すぎるので前ボケに花びらを置いてシベの半分ほどを覆い、全体もハイキーに仕上げてその強さを和らげてみました。それでも存在感のあるシベです。

    I took this photo of a poppy flower that was blooming on the side of the road. The flower has a unique stamen. I tried to make this stamen the main subject. The stamen is too strong to be photographed directly, so I placed the petals in the foreground blur to cover about half of the stamen, and softened its strength by making the whole image high-key. Still, the stamen has a strong presence.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...