2021年5月26日水曜日

2021年5月26日~May 26, 2021

 


「永久に」
- forever -

 白いカーネーションだと思うのですが、中央が緑っぽく、花弁の外に向かって白くなっていました。そのグラデーションが綺麗なのでそれを主題に一枚まとめてみました。今夜は皆既月食だそうですが、今空はべったり薄雲が張り付いていてこのままでは見られそうにないです。

     I think it was a white carnation, but the center of the flower was greenish and the petals turned white toward the outside. This gradation from green to white was so beautiful that I decided to use it as the subject of this photo. Tonight is supposed to be a total lunar eclipse, but the sky is covered with thin clouds, so I don't think I'll be able to see it.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...