2021年5月27日木曜日

2021年5月27日~May 27, 2021


 「緑の星」
- planet earth -

 今日は朝から雨でしたが、例によって間隙を突いての撮影です。赤いガーベラを太陽に水滴に写り込んだ緑を地球に見立てて。物理的にはこんなに太陽の近くにあったら、全てが焼き尽くされて蒸発してしまいますが。。。緑豊かなこの惑星を大切にしたいですね。

  It was raining from this morning, but as usual, I took advantage of the break in the rain to take this picture. I used the red gerbera as the sun and the green in the water droplet as the earth. Physically, if it were so close to the sun, everything would be burned up and evaporated. I hope we can take care of this green planet.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...