2021年6月14日月曜日

2021年6月14日~June 14, 2021

 


「雨上がり」
- after the rain -

 今朝の雨は予報通り9時前にあがりました。早速カメラを持って近くの公園へ紫陽花を撮りに。少し明るくなってきた空を写して紫陽花に残った水玉が輝いていたので一枚。水滴に写り込んでいる紫陽花にピントを合わせ、背景に水玉の光を円ボケに配置して雨上がりのイメージを演出してみました。

     This morning's rain stopped before nine o'clock as predicted. I immediately took my camera to a nearby park to take pictures of hydrangeas. The sky was getting a little brighter, and the remaining water droplets on the hydrangea were shining, so I took this shot. I focused on the hydrangea in the water droplet and placed the light from the polka dots in the background in some circular bokeh to create the image of after the rain.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...