2021年6月17日木曜日

2021年6月17日~June 17, 2021

 


「光のワルツ」
- Waltz of Light -

 今年初めて朝顔が一輪咲きました。朝方まで雨が降ったのでしょうか?花びらにはまだ雨粒が残っていたので逆光側から、朝日に輝く雨粒を円ボケにして、光が踊っているような雰囲気を演出してみました。朝顔は特徴のある花ですが、マクロ的にはとらえどころが少なく苦手な花の一つです。これからしばらくは朝顔の花を楽しむことができるので登場機会も増えると思います。苦手を克服したいものです。

     One morning glory bloomed for the first time this year. I wondered if it had rained until early morning. There were still raindrops on the petals, so I took this photo from the backlit side, using the raindrops shining in the morning sun as a circular blur to create an atmosphere of dancing light. Morning glories are distinctive flowers, but they are one of my weaknesses in macro photography because they are so elusive. I'm sure I'll have more opportunities to enjoy morning glories in the near future. I hope I can overcome my weakness.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...