2021年8月13日金曜日

2021年8月13日~Aug 13, 2021

 


「ささやかな時」
- a small time -

 今日は朝から雨模様。予報は一日雨。軒下で雨を避けながらの撮影になりました。ムラサキツユクサ蕊の根本に生えた産毛が好きで、それを主題にまとめてみたのがこれです。もう少し雨粒が付いていると雰囲気がましたかもしれません。産毛がよく分かるように最短撮影距離にて撮影。

     It's been raining since this morning. The forecast was for rain all day. I had to take pictures under the eaves to avoid the rain. I like the white hairs on the roots of the stamens, so I took this picture. If there were more raindrops on it, it would have been more interesting. This photo was taken at the shortest shooting distance so that the hairs can be clearly seen.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...