2021年8月14日土曜日

2021年8月14日~Aug 14, 2021

 


「Symphonie」

 アサガオ、咲き始めは赤紫色が多かったのですが、最近は青色が主になってきました。ここ数日の雨が花びらに残っていて、そこにフォーカスしながらアサガオの青を活かすフレーミングを探ってみました。
    The morning glory was mostly reddish-purple at the beginning of its blooming, but recently it has become mostly blue. The rain of the past few days had left some residue on the petals, and I tried to find a way to frame the image to make the most of the blue of the morning glory while focusing on that.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...