2021年8月18日水曜日

2021年8月18日~Aug 18, 2021

 


「星に願いを」
- Wish Upon a Star -

 今日も雨スタートとなりました。時折スコールのように激しく降り、止み間には薄っすらと日差しが差し込む天気。アサガオにはやや大柄の水玉が付いています。水玉や水滴は、写り込みが綺麗な時はその写り込んでいるものにピントをあわせます。写り込みがないときはその表面にピントを合わせると綺麗に見えます。たくさんある時はどの水玉にピントを合わせるか迷いますが、薄っすらと差した日差しでキャッチアイが入ったものを選んでみました。
 
     It started raining again today. It rained heavily at times, like a squall, and when it stopped, the sun shone lightly. The morning glory has rather large polka dots on it. When there is a clear image of the polka dots or water droplets, I focus on the object in the image. If there is no reflection, focus on the surface. When there are a lot of polka dots, it's hard to decide which one to focus on, but I chose the one with the catch-eye in the faint sunlight.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...