2021年8月24日火曜日

2021年8月24日~Aug 24, 2021

 


「優しく」
- Gently -

 今日も強い日差しはなく、やや厚めの雲を通して太陽が丸く見えるような天気でした。アサガオの葉は薄いので光がよく透け、緑が輝いて綺麗です。やや強めの光が来ていたので、アサガオの葉の緑を活かすために逆光側にまわり、露出をプラスに補正して撮りました。アサガオの花と葉の位置に気をつけながらフレーミングを決めています。

    There was again no strong sunshine today, and the sun seemed to be round through the rather thick clouds. The leaves of the morning glory are thin, so the light penetrates well, and the green shines beautifully. The light was a little stronger than yesterday, so I went around to the backlit side to take advantage of the green of the morning glory leaves, and corrected the exposure to the positive side. I framed the shot, paying attention to the position of the morning glory flowers and leaves.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...