2021年8月28日土曜日

2021年8月28日~Aug 28, 2021


「緑の翼」
- wing of green -

 芙蓉の桃色の花をバックに、芙蓉の葉を逆光から撮りました。葉の緑の鮮やかさを出すために露出はプラスに補正、動きを出すために斜めの配置としました。ちょうどいいところに葉の棘の円暈けができました。

    I took this photo of a hibiscus leaf backlit against a background of peach-colored hibiscus flowers. I compensated for the positive exposure to bring out the vividness of the green of the leaves, and placed them at an angle to bring out the movement. I was able to get the circular vertigo of the leaf spines in just the right place.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...