2021年8月2日月曜日

2021年8月2日~Aug 2, 2021

 


「月夜の使者」
- Moonlit Messenger -

 またまたauto WBセンサーの誤作動を利用してまとめてみました。元々は赤紫色の花びらですが色温度が下がって青くなりました。逆光側から撮影していますが、今回は直射光がやや雲に影って光量が落ちた時に誤作動しました。こういう偶然を楽しめるのもミラーレスカメラの特権ですね^^

 I also took advantage of the auto WB sensor malfunction to produce the picture. The petals were originally reddish-purple, but the color temperature was lowered and they turned blue. I took this picture from the backlit side, but this time the sensor malfunctioned when the direct light was slightly overshadowed by clouds and the light level dropped. It' s a privilege of mirrorless cameras to be able to enjoy such coincidences.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...