2022年3月17日木曜日

2022年3月17日~March 17, 2022

 


- An Experimental Attempt -

TAMRON SP 180mm F/3.5 MACRO using 31mm Extension Tube on monopod
Shutter Speed = 1/2500 sec, ISO = 200, AE = +/-0, 
Color temperature = 5200K

車で30分程のフラワーガーデンは開園すぐに行くと朝撒いた水が残っていることがあります。
それを目当てにフラワーガーデンへでかけました。
すでに薹が立った葉牡丹の葉の付け根に水が溜まっていて、日差しを浴びてキラキラしていました。
そのキラキラを活かすべく、ちょっと実験的な画作りをしてみました。
ピントはキラキラが一番綺麗なところに置いて、背景の葉牡丹の暈けとのバランスを考えてフレーミング。
結果、ピントがどこにもあっていない画になりました。

If you go to the Flower Garden, a 30-minute drive away, right after it opens, you may find water left over from the morning sprinkling.
I went to the flower garden for this reason.
Water was pooling at the base of the leaves of the peonies, which had already gone past their prime, and they were glistening in the sunlight.
I tried to make a little experimental picture to make the most of the sparkle.
I placed the focus where the sparkles were most beautiful and framed it in a way that it was balanced with the background of the leaf peonies.
As a result, the picture was not in focus anywhere.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...