2022年3月4日金曜日

2022年3月4日~March 4, 2022

 


- Spring being almost here -

TAMRON SP 180mm F/3.5 MACRO on hand
Shutter Speed = 1/3200 sec, ISO = 200, AE = 1.00, 
Color temperature = 5200K

今日のテーマはほぼ満開になった枝垂れ梅をマクロで表現することです。
日差しがあったので花びらや蕊の影が煩くない個体を選び、背景に他の花を暈けとして入れて満開感を出してみました。
花のピンクを強調するため、色温度を昼光より下げています。
また、春のほんわか感を演出するため、かすみを加えました。

Today's theme is a macro expression of weeping plum trees that are almost in full bloom.
Since the sun was shining, I chose an individual flower whose petals and stamen shadows were not bothersome, and added other flowers in the background as vertigo to give the impression of full bloom.
To emphasize the pink color of the flowers, I lowered the color temperature from daylight.
I also added a hint of haze to create a warm spring feeling.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...