2022年3月5日土曜日

2022年3月5日~March 5, 2022

 


- something lurking -

TAMRON SP 180mm F/3.5 MACRO using 31mm Extension Tube on monopod
Shutter Speed = 1/2000 sec, ISO = 200, AE = -1.00, 
Color temperature = 3800K

昨年の11月くらいから咲き始めた山茶花もさすがにピークを過ぎました。
葉の艶も少し褪せましたが、日差しは強くなってきているので葉の棘の輝きは変わっていないようです。
この棘は強く光を反射しますが、それが暈けるといろいろな色が見えてくるのが面白い。
葉のカーブに合わせて暈け具合が変わり、大から小へ彩りの丸暈けが整列しました。

The mountain tea flowers, which began blooming around November of last year, have indeed passed their peak.
The gloss of the leaves has faded a little, but the sunlight is getting stronger, so the shine of the leaf spines seems to have not changed.
These thorns reflect the light strongly, but it is interesting to see the various colors when they become dappled.
The amount of vertigo changed according to the curves of the leaves, and the colorful circular vertigo was aligned from large to small.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...