2022年9月22日木曜日

2022年9月22日~Sep 22, 2022

 


- Autumn Splendor -

TAMRON SP AF90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 on hand
Shutter Speed = 1/1000 sec, ISO = 200, AE = +/-0, 
Color temperature = 5550K

マクロ的彼岸花の撮り方、その2、「重ねて撮る」
彼岸花はよく並んで咲いていることが多い花です。
前の花が後ろの花を隠すような位置から、手前の花は暈し、後ろの花にピントをあわせて撮ります。
彼岸花は、割りとゴチャゴチャしているので、そのゴチャゴチャ感を前の花の暈けで隠すような位置取りをするとうまくいきます。

How to photograph higanbana from a macro perspective, Part 2: "Overlapping"
Higanbana flowers often bloom side by side.
From a position where the flower in front hides the flower behind it, the flower in the foreground should be out of focus and the flower behind it should be in focus.
Since higanbana flowers are rather messy, it works well to position the flowers in the foreground in such a way as to hide the messiness with the vignetting of the flowers in the foreground.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2025年12月5日~Dec 5, 2025

- 時空の渚 - 枠に使っている針金はプラスチックの被覆がある。 プラスチックは水を弾くので氷はよく滑るどおり。 水を弾かず、かつ、色の黒いもの。 ということで、黒色の布を針金の枠に被せ、その上に氷を載せてみた。 斜めにしてもピタリと氷が収まる。 ピントが合ってしまうと布のテクス...