2021年2月21日日曜日

2021年2月21日~Feb 21, 2021

 


「希望」
- aspiration -

 近くの梅畑にも花が咲きました。ここは園芸用ではなく、梅の実を採るために梅が植えてあります。白い花もありますが、このピンクの花が私のお気に入りです。隣の駐車場に停めてある車のテールランプに朝日が輝いていたのでこれを円ボケに使いました。この円ボケを太陽に見立て、それを拝するイメージでシベにピントを持ってきました。梅はよく撮られるモチーフなので既視感を排するのが難しい被写体です。

    Flowers have also bloomed in the nearby plum field. Plums are planted here not for gardening but for cropping plums. There are white flowers, but this pink flower is my favorite. The morning sun was shining on the tail lamp of the car parked in the next parking lot, so I used this for the circle blur. I likened this circular bokeh to the sun and brought the focus to the stamen with the image of worshiping the sun. Plum is a motif that is often photographed, so it is difficult to eliminate the feeling of déjà vu.

0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月6日~May 6, 2024

  - アダージョ - 今日は朝から今にも降り出しそうな曇天になりました。 こういう日は普通に花撮り日和。 中間リングを外して、今が盛んな薔薇を撮りに。 開きかけた蕾を主題に、咲いた花を前ボケにつかって撮影。 前ボケの霞の中に溶けていくような感じになるようボケの位置を調整して一枚...