2021年6月25日金曜日

2021年6月25日~June 25, 2021

「Wave」

 この観葉植物は中心から笹やススキのような細く長い葉が四方に出ています。葉の色は緑ではなく赤茶ですが、葉の表面に細かな毛が生えているのか、横から見ると粉を噴いたように白く見えます。全体が赤いのでそれを緩和する方向にオートホワイトバランスが働いて、白→青になり白く見える葉の表面が暈けて青白く発光しているかのように映るようです。なんにしても面白いモチーフです。

     This ornamental plant has long, thin, bamboo or silver grass-like leaves coming out from the center in all directions. The color of the leaves is reddish brown, not green, but the surface of the leaves is covered with fine hairs, and when viewed from the side, the leaves look white, as if they have been sprayed with powder. Since the whole image is red, the auto white balance works to alleviate the effect, and the surface of the white leaf becomes blue instead of white, making it look pale and luminous. Whatever the reason, it is an interesting motif.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...