2021年12月15日水曜日

2021年12月15日〜Dec 15, 2021

 


「習作−霜と落葉」
a Study - Frost and Fallen Leaves -

TAMRON SP 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 using 31mm Extension Tube on hand
Shutter Speed = 1/320 sec, ISO = 800, AE = -1.00, 
Color temperature = 4380 K

今日は阿智村に来ています。
日陰にはまだ今朝降りた霜が残っていました。
面白い造形を探して一枚。
パンフォーカス気味にするためf5,6まで絞り、
シャッタースピードを稼ぐため露出はマイナスに補正。
RAW現像時にマイナスにした分、露出をプラスしました。
霜の白さを際立たせるため周囲は焼き込んでみました。

Today I am in Achi village.
In the shade, there was still some frost from this morning.
I took this shot looking for interesting shapes.
The aperture was adjusted to f5,6 to get a pan-focus effect,
and the negative exposure was tuned to increase the shutter speed.
When I developed the image in RAW, I added exposure to compensate for the negative exposure.
I burned the surroundings to highlight the whiteness of the frost.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年5月5日~May 5, 2024

  - 熱情 - ガーベラの花をやや下側から狙ってみました。 カメラ側に向いている花弁は日差しを反射せず、他の花弁によって反射する日差しが強いので、その違いでコントラストが生まれました。 ピントは影の部分に合わせ、光っている花弁をぼかすことで炎のような造形になりました。 【撮影デ...