2022年11月8日火曜日

2022年11月8日~Nov 8, 2022

 


- The sacred mountain -

TAMRON SP 180mm F/3.5 MACRO using 31mm Extension Tube on monopod
Shutter Speed = 1/2500 sec, ISO = 200, AE = -1.00, 
Color temperature = 3950K

庭ではそろそろ菊の花が咲き始めました。
大輪タイプではなく、小ぶりの花が沢山咲くタイプの菊です。
肉厚の花びらなので、あまり光が透けませんが、逆光サイドから撮ったほうが色は冴えます。
朝の日差しが強く当たっている菊の一輪を選び、逆光サイドから一枚。
ピントは奥の花びらに合わせ、手前にある花びらは暈してみました。
雲間に浮かぶ霊峰のイメージです。

In my garden, chrysanthemums have begun to bloom.
These chrysanthemums are not the large-flowered type, but the type with many small flowers.
The thick petals do not allow much light to penetrate through, but the colors are brighter when photographed from the backlit side.
I selected one of the chrysanthemums in strong morning sunlight and took a shot from the backlit side.
The focus was on the petals in the back, and the petals in the foreground were averted.
The image is that of a sacred mountain floating among clouds.


0 件のコメント:

コメントを投稿

2024年4月30日~Apl 30, 2024

  - 静寂な詩(うた)- 花車というガーベラの花が咲き始めました。 時折、雨が降る不安定な天候でしたが、ガーベラの蕊には小さな水玉が。 その水玉を主役に一枚まとめてみました。 赤い花なので、露出をマイナス補正してその赤を活かしました。 【撮影データ】 TAMRON SP 180...